Si dia.. mengapa dia?

Assalamualaikum.. OMG! What happened to you nina?! U tak update blog in a million years!! ~~Suddenly.. lagu A thousand years ada dalam mind nina sekarang.. 

N guess what.. Post aku banyak hilang.. hey.. blog.. U merajuk dengan I ke?? Or to that somebody.. ehem2.. Sila jangan buat perangai hacking ini lagi.. saya tau kite saudara.. tapi.. saya juga boleh muak dengan anda.. ahahahah 

BTW, thanx bro.. kalau tak post lama aku tuh ada nama Fiqry.. Berapi lak si MKF tgk.. Opsieee.. why MKF? yup.. Nina da kenal dengan somebody yang baru.. entah kemana hubungan ni.. Nina tak tahu.. Tapi sekarang ni..Nina tengah cuba nak pujuk ibu ayah untuk ke next level.. Doakan moga kami ke jinjang pelamin..



Pertama sekali.. Why Nina pilih dia? 

Masa Nina dengan Fiq bergaduh sampai Fiq balas dendam... Nina sangat tertekan.. Nina seminggu menangis tanpa henti.. Last paper exam lak tu.. Hard core paper plak tu. What kind of situation is that? Disaster moment?? Yup!!! Teruk.. Mengadu kat ibu.. Ini jawapan dia..

 "KAU BERHENTI BERCINTA DENGAN DIA.. Dari dulu ibu dah pesan.. jangan nak layan sangat perasaan tu.. dah berpuluh kali kau bergaduh sejak dua bulan pertama kau bercinta dengan dia.. benda kecik pun nak gaduh.. sampai menjerit2 bagai.. ibu bosan dah!"
Nina tersentap dengan kata2 ibu tu, wooo sapa tak sentap beb??
Balik rumah.. Ibu cakap "Moga kau bertemu lagi baik dan lagi elok"




Dipendekkan cerita, Nina ditemukan dengan MKF.. How?? Kami je tahu and kept that 100% story.. Orang lain tahu hanya separuh... :)

Why him??
Pernah dengar lagu luahan hati?? Alaaahhh yang Kristal nyanyi tu :)





Pertama kali ku dengar suaramu

Sayunya hatiku merindui dirimu
Walaupun belum kita bersua muka
namun aku tetap jatuh cinta





Pertama Kali ku bertemu denganmu

Hatiku terpaut melihat senyumanmu
Aku mengharap engkau menerimaku
Kerna aku bersedia menyintaimu





Just gambar.. Nina jatuh hati dengan dia.. gila2 lak tu! hahaha..

Dengar suara pun tak pernah.. Lepas pujuk hati.. pujuk perasaan.. Jumpa.. Nina sangat hipokrit saat tu.. sebab, Nina boleh jd orang lain.. Ohhh no.. habislah.. perangai da lain.. lepas ni.. lama kenal.. mesti tak nak nya dia kat aku..





But NOPE! 



Now.. We are planning to further our future.. OME.. OHH MY ENGLISH! apesal english aku teruk sangat ni?!





Da lama gak kenal.. takde la sampai nak meroyan2 bagai.. I'm ready to be a wife.. I'm ready.. Because.. dia ajar aku erti hidup yang simple.. tapi still happy.. 


Bak kata Rosalinda "Aku tak mahu lelaki yang kaya, memadai yang biasa.. Tiap kali gaji kami akan keluar.. mungkin tonton wayang itupun kalau ada duit lebih, kalau tidak, duduk di rumah.. berjalan2 tepi tasik.. sebab itu la perangai ayah kita kan?" 



Yup.. lelaki yang Nina kenal ni mcm ayah perangai dia... takde la hencem.. hencem di mata Nina dan family.. 


Bila makcik bertanya.. "Macam mana dengan pakwe baru oja??" Ibu akan jawab "Dia baik, baik sangat sekarang ni.. selalu bagi oja n family macam2.. tak pernah pulak aku dengar oja menjerit mengamuk2 lagi.."



Yup.. Maybe.. Dia belum tentu jodoh Nina.. tapi Nina mencuba... Masih mencuba..



*Kind of funny.. Kelakar sangat kalau dengar dia ketawa sebab kena kan Nina.. Especially bila dia bercerita pasal girlfriend dia yang ke enam belas ratus mungkin?? Haha.. Apapun.. 


l
l
l
l
l
l
v





**Saya tahu... hanya saya sorang dalam hati awak.. sebab.. masa datang rumah awak.. saya tak nampak gambar girlfriend awak yang ke enam belas ratus tu.. tapi saya nampak gambar saya dan awak.. :')


Sapa nak? saya nak lelong dia :D 
meh isi borang.. dia akan hantar cokelat n burger hari2 kat rumah anda :)




0 muntahkan kata-kata :):

Post a Comment