JellyPages.com

Saturday, April 19, 2014

LIRIK

LeeSsang LeeSsang Blues (리쌍 블루스)

My life was always rough with love
Like a thrown away umbrella, I was always in cold, loneliness and serious insult
I tolerated all of these and got dumped several times
I was a wanderer looking for true love
But this one beautiful girl made my steps stop
My life has been an endless runway since
I’ve engraved you in my heart
I’ve been reborn, into a red flower


*Loving you, always never change
 loving you, the two soft hands
Your eyes seduce me, make my heart cry,
how.. how..
Loving you, always never change
loving you, because you embrace me
The flowers on the meadow and the moon in
dark are jealous of me


My life was a thorn bush before I met you
But now it’s a strong building
I’m like the fool
 who only smiles at this big love
My life is brighter than that full moon
(You are like) A windown with sunshine
(Your whisper is like) A grandma’s lullaby
When I think of it, everything is just peaceful
The most beautiful harmony in the world is you and I
I’m this happy because of you
Compared to that what I can do for you is to let my arm be your pillow
Or to hug you hard like your bones will break
I’m sorry, to you who have made a place for me in your heart
I will be your shoes, put me on and go wherever you want
Don’t worry about stepping on dirty things
I will embrace it without anyone noticing
But promise me that you’ll be next to me until death


* awak.. saya suka dgr lgu ni... umpama awak berkata pada saya :) 

ILY

Tuesday, February 25, 2014

Sudah dia buktikan :)

Mencintai seseorang itu, 
Umpama mengejar pelangi petang..
Cantik Dipandang...
Tapi tidak mampu untuk dipegang..

Merindui sesorang itu pula umpama pelangi yang sungguh cantik..
Hanya dapat dipandang..
Tak mampu dipetik..

Semalam..
Terjadinya satu masalah yang betul2 menyerabutkan kepala otak ES n MKF..
Kelmarin.. ES n MKF g makan... Masa tu la masalah tu mula disuarakan ES.. 
Ok.. Sgt poyo.. 
Aku suarakan mslh tu.. masa tu aku tgk.. air mata dia bergenang.. dan masa tu... aku berjanji dlam hati...
"Aku tanak dia sedih atau susah..Ya Allah.. Kuatkan semangat aku"

Esoknya, iaitu semalam.. aku n MKF g minum n lepak2 dekat kedai makan... masa tu.. aku da puas pikir seharian...
Better dia pergi dari hidup aku kalau aku ni beban dia....

ES
MKF

"Pergilah... saya boleh selesaikan masalah ni sendiri.."

"Kenapa nak sangat kite ni pergi? da tak sayang ke?"

"Sumpah dalam hati ni aku terlampau sayang kat kau.. aku tak nak orang lain jadi pemisah antara kita melainkan Allah SWT.. Aku nak kau jadi segalanya untuk aku"

"Baik, tapi saya akan tetap menunggu awak sampai bila-bila pun"

"Alah... bila saya pergi.. awak lupakan saya,awak mula hidup baru.. Awak cari perempuan lain.. awak elakkan dari ada masalah macam ni... masa tu da sah2 ekonomi awak gila stabil.."

Masa tu, dia dah tak nak pandang muka aku.. lansung... bergenang air mata aku.. aku tarik2 hujung baju dia.. sebab aku tak tahan nak menangis...
Aku tak boleh tahan.. aku terus menangis.. 
Basah pipi aku ni...
Dia cuba tenangkan aku.. tapi.. perempuan... bila ditenangkan lagi laju airmata tu jatuh....

"Sampai bila2 pun saya tetap nak tunggu awak... saya tak nak hilang awak.. Saya hanya ada awak.."

Masa tu.. air mata dia pulak bergenang... betapa aku rasa berdosa.. buat bakal suami aku begitu.. betapa teruk nya kesilapan aku itu.. 

"Saya da janji dengan diri saya.. saya tak nak awak sedih.. tak nak awak rasa susah.. saya nak awak happy.."

"Happy ke kalau awak pergi tinggalkan saya? saya boleh bahagia ke kalau awak pergi?"

"Nanti orang mengata.. kesian awak, malu.."

"Eh pedulikan... apa yang saya nak pikir lagi kalau awak dah ada depan mata saya??!"

"Saya tak sanggup tengok awak susah dan rasa terbeban.. saya tak sanggup....."

Masa ni air mata aku sangat deras macam air terjun... Ye.. Ini yang aku panggil SAYANG.. CINTA..

Selepas Allah, ibu ayah... Aku sayang kan dia.. Dia ajar aku supaya solat dulu walau apa pun terjadi..Dia ajar aku hormat ibu ayah aku.. ajar aku supaya jgn seksi depan org... jangan buka tudung dpn org melainkan dia bila kami dah nikah nanti... cuma aku masih menunggu masa yang sesuai untuk melangsungkan nya..

"Baik.. kalau awak nak pegi.. pegi.. tapi... bila mslh da selesai.. kita kena kahwin.."

Aku terdiam terpaku... Terkedu bila dengar kata2 dia yang nak buktikan bahawa...
"Hey... aku da tak nampak org lain ni.. aku nampak kau je...."

InsyaAllah.. aku masih menghitung hari... menunggu masa yang sesuai untuk diijabkabulkan... InsyaAllah... tak lama lagi... tak lama lagi....

Bila nak balik tu.. baru aku sedar... 
Kenapa aku nak lepaskan dia padahal... dia lah lelaki yang patut jadi pembimbing aku...
Imam aku...



26.6 :)
*Weeeeee