JellyPages.com

Tuesday, April 23, 2013

"Bila nak kahwin?"

Assalamualaikum warrahmatullahiwabarakatuh.. Apa khabar iman pembaca-pembaca blog nina hari ini?? Ada ke? Haaa itu yang menjadi tanda tanya! :D

Ok.. Tak apa lah.. Lets move on.. Oh my Henglish!!! Ok.. cerita hari ini... Opsss!! Wait2!! Fuhh2!! Fussshshhh!! Sorry la u allss! Blog nina ni da ada sarang lebah-lebah.. ohh my malay!! sarang labah-labah.. hari ini kita akan banyak belajar tatabahasa...

Ok2.. Masih membebel lagi? Nina!! Cepat cerita! Ini cerita dia..

Pada suatu hari yang dingin lagi sepi.. Awan mendung berarak kelabu... Ehhh jangan nyanyi nina!! Nak hujan dah ni!! Yupss. Waktu tuh mendung.. paling syok kalau Nina dapat tidur sejam dua..Ohh tidak... tidak boleh!! Nina kena gigih berjaga.. sebab nanti tengah malam terjaga.. n mula fikir bukan-bukan! Ok Serammmm session! STOP THERE YOUNG FELLA!!

Sambung cerita...Sedap melayan FB n Twitter.. Tiba-tiba ibu datang.. jerkah Nina pulak tu!


Dialog kami anak beranak...

IBU:  Ibu nak tanya sikit la.. kau bila nak kahwin ni ja?? Kahwin muda macam ibu and ayah.
 Berpahala lagi.. Kau mesti lagi arif tentang ni semua. Ibu dulu pun kahwin muda. waktu umur cam kau ni, da ada anak sorang..

NINA: Errrrr.. Ibu cari lah jodoh.. kalau nak ja cepat kahwin..

IBU: Betul? Betul? Ibu carikan ye! Tau2! 


Ohhh tidak!!! Mungkin itu gurauan dari seorang ibu yang comel :)


Assalamualaikum Semua..